top of page
Search
  • Writer's pictureSharon Mazliah

חמלה

אז היה לך יום לא הכי מוצלח: יום קשה בעבודה, ובבית היה רועש ולא פשוט גם, או שסתם חבר/ה אמר/ה משהו מעצבן... ומתחשק לנו שקט, ורוגע ולהעיף את כל הרגשות הקשים שמציפים דווקא כשהבית נהיה רגוע... והפתרון? אני מציעה חמלה.

איך בכלל מתמודדים רגשות קשים? חלק מאיתנו ילכו לרוץ או להליכה מהירה לנקות את הראש, חלק ילך למקלחת חמה, והאמת היא שחלק גדול מאיתנו מה לעשות... ימצא נחמה במקרר פתוח עם יד מושטת.

אז למה בכלל חמלה?

באכילה עודפת אני לא בטוחה מי סובל יותר: הגוף שמקבל מזון עודף ולא בריא, הנפש שמיוסרת פעמיים (לפני ואחרי), התודעה: שאף על פי ההחלטות הנחושות, אין יכולת לפעול לפיהן והערך העצמי שמתרסק שוב ושוב.

אז נחזור לגוף. הגוף הראשון, הגוף היחיד שלנו, והלוואי שיישאר בריא גמיש, חזק ואיתן ויכיל אותנו בתוכו במהלך כל חיינו, בצורה מיטבית. ישנה משאלה שהוא יצליח להתמודד עם כל מה שניתן לו. אנחנו מנהלים אותו והוא פרי התחזוקה שלנו. אם נאכל בריא, נעסוק בתנועה או בספורט, יש לו סיכוי טוב יותר לגוף איתן ובריא.

אם אנחנו גרים בו לנצח, אולי כדאי לכבד אותו, לנהל מערכת יחסים טובה בטוחה ומושתת על אמון על הדדיות ועל חיוביות ולא על הלקאה נפשית וענישה.

המפתח לכך מתחיל בחמלה. חמלה היא תחושה של רוך ואהבה לעצמנו, גמישות מחשבתית ורווח שמותר בו להיות אנושיים, להרגיש רגשות לא נעימים ללא ביקורת שלילית על כך שהם מופיעים אצלנו וללא דחף מיידי לכבות את אותם רגשות.


62 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page